Bu yoldan maksat; Allahü Teâlâ'yı her an zikreder olmaktır. Eshâb-ı kiram zamanında buna "İhsan" ismi verilmiştir
25 Mayıs 2017 Perşembe
Edison cennete girecek mi?
Günlük hayatta tanıştığımız veya bir şekilde yüksek insani değerlere sahip olduğunu gördüğümüz gayri müslimlerin cehennem ehli olduğunu düşününce bazılarımızın içinde bir itiraz yükselir. Hatta bazı alimlerin bu düşünce ile deizme sürüklendiğini bile görüyoruz. İnsanlığa çokça hizmeti geçen Edison'un ebedi cehenneme, hayatı menhiyatla geçen bir müslümanın ise cehenneme girse bile nihayetinde ebedi cennete gireceği hükmüne itirazlar çokça karşılaşılan şeyler.
Eşarilere göre bir insan ehli fetretten ise ateist bile olsa cennete girebilir. Maturidilere göre ise ehli fetret bir ilaha iman ile mesuldürler. Kensi de bir eşari olan İmam-ı Ğazzali Peygamberin gönderildiğini bilmeyenler; bunlar ehl-i necattır. Bilip de inkâr edenler; bunlar ehl-i cehennemdir. Duyan fakat tahkik etmeyen, yanlış işitenler; bunların da necat ehli olması ümit edilir, demiştir. Demek kendisine bir din haberi ulaşmış ancak kamil bir tebliğ yapılmamış insanların kurtuluşu ümid edilebilir.
İmamı Rabbani ise ehli fetretin iman etmemekle cennete layık olmadıklarını, inkar etmemekle cehenneme de girmeyeceklerini, hayvanlar gibi kul haklarının kısası yapılıp tekrar toprak olacaklarını mektubatında beyan etmiştir.
Tur süresinde Hz.Musa'nın firavunun sorduğu önceki kavimlerin hali ne olacak sorusuna, onun ilmi rabbim katında kataptadır, rabbim ne şaşırır ne unutur demesi, açıkça onların ehli cehennem olduğunu beyan etmemesi de, ehli fetretin hesabının bir derece muğlak olduğunu ifade eder niteliktedir.
Demek ki, meselenin can alıcı noktası ehli fetretin kim olduğu hususudur. Eğer ehli fetretin sınırı geniş tutulursa, insanların müslüman olmasa da canını cehennemden kurtarma ihtimalini akla getirir. Bununla beraber açıkça yahudi ve hristiyanlar cennete girecek demek zındıklık olur. Çünkü bir kimse yahudi veya başka bir dinden ise, yani indi ilahide ehli fetret değil ise, cennet ona haramdır. Allah'ın açıkça kafir diye tesmiye ettiği teslis ehlini cennet ehli saymak Kuran'a zıddır. Şöyle denile bilir, ehli fetret olmak, Allah'ın indinde, kişiyi hristiyanlıktan çıkarıyordur, Allahu alem.
Bazı alimler kişinin islam adını duymak onu ehli fetret olmaktan çıkarır demesi ise akla uzak geliyor. Eğer sadece isim duymak ile kişi mesul oluyor ise ehli fetret kavramı manasızlaşır.
Peygamberimizin cömertliği ile meşur ehli fetretten Hatemi Tayy için onu rüyamda beyaz elbiseler içinde gördüm, cehennem ehli olsa beyaz elbiseli görmezdim demesi, yine bir ehli fetret için Allah'ın onu tek başına bir kavim olarak haşr etmesini umuyorum demesi bu hususta yine bize bir derece yol gösteriyor.
Dinler arası diyalog safsatasının tevellüd ettiği islamı hak bilip teslise inanmayan kendice bir hristiyan anlayışı içinde kalmak, çifte pasaport gibi çift dinli olmak yolu ise açıkça sapılıktır. Peygamberler arasında muhayyermişiz gibi, hangisinin şeriatını beğenirsek ona bağlanabilirz denemez. Diğer dinlerin şeriatleri mensuhtur. Peygamberimizin iman eden yahudileri sebt gününe riayetten men etmesi buna açıkça bir delildir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder